دلایل شکست پروژه های سئو  و راه جلوگیری آن

دلایل شکست پروژه های سئو و راه جلوگیری آن

۱. انتظارات غیرواقع‌بینانه، عواملی که باعث شکست پروژه‌های سئو می‌شوند

انتظارات غیرواقع‌بینانه یکی از بزرگترین دلایل شکست پروژه‌های سئو هستند. بیایید به برخی از این انتظارات نادرست که باعث مشکلات سئو می‌شوند و نحوه برخورد با آنها نگاهی بیندازیم.

مشتریان انتظار دارند سئو یک بار برای همیشه انجام شود
ما می‌دانیم که سئو هرگز پایان نمی‌یابد. اما مشتری، شرکت یا رئیس شما ممکن است این را درک نکند. حتی اگر آنها درک کنند که سئو یک تلاش بلندمدت است، ممکن است فکر کنند که هر تغییری باید یک بار برای همیشه انجام شود.

در واقع، تمام عواملی که بر سئو تأثیر می‌گذارند دائماً در حال تغییر هستند (مانند دستورالعمل‌ها و الگوریتم‌های موتور جستجو، سایت‌های رقیب، رفتار جستجوگران، سایت خودتان و حتی فناوری). بنابراین بهینه‌سازی نمی‌تواند فقط یک بار انجام شود.

مدیران انتظار نتایج بزرگ، فوراً
مدیران ارشد که بودجه و منابع را برای اجرای پروژه کنترل می‌کنند، اغلب انتظار دارند که فوراً اعداد بزرگی را ببینند و سپس به طور مداوم افزایش یابند.

برای موفقیت یک پروژه سئو، مشتری یا شرکت باید درک کند که نتایج بزرگ ممکن است در یک یا دو ماه اول دیده نشوند زیرا سئو برای تولید نتیجه زمان می‌برد. همچنین، تصور اینکه ترافیک یک وب‌سایت هر سال به طور مداوم دو برابر شود، اغلب غیرواقعی و غیرقابل دستیابی است.

مشتریان ارزش تغییرات کوچک را درک نمی‌کنند
یکی از دلایل شکست پروژه‌های سئو این است که مشتریان اغلب سعی می‌کنند توصیه‌های سئو را جدا و محدود کنند. به عنوان مثال، یکی از سوالاتی که مشتریان می‌پرسند این است: “از بین ۴۰ موردی که شما پیشنهاد دادید، اگر فقط این پنج مورد را انجام دهیم، چقدر ترافیک خواهیم داشت؟”

سئو اینگونه کار نمی‌کند. در سئو، تغییرات کوچک جمع می‌شوند و اثر تجمعی دارند. معمولاً تعیین تأثیر هر یک از تغییرات پیشنهادی به صورت جداگانه و مقایسه نتایج در صورت انجام برخی از آنها در مقابل همه آنها غیرممکن است. سئو مانند یک پازل است، در یک پازل همه قطعات برای ایجاد یک تصویر در کنار هم قرار می‌گیرند و اگر یک قطعه از دست برود، تصویر پازل کامل نخواهد شد.

۲. محدودیت‌های زمانی و بودجه از دلایل شکست پروژه‌های سئو هستند

مشتریان می‌خواهند از سرمایه‌گذاری خود بیشترین بهره را ببرند. به همین دلیل، آنها اغلب نمی‌خواهند وقت کارکنان خود را صرف انجام کارهایی کنند که آنها را جزئی یا بی‌اهمیت می‌دانند. منطقی است که مشتریان روی کارهایی تمرکز کنند که بیشترین ترافیک را ایجاد می‌کنند.

وقتی مشتریان در مضیقه زمانی هستند، ارائه مشاوره سئو دشوار می‌شود. هیچ‌کس نمی‌خواهد وقت و هزینه خود را صرف چیزی کند که فکر می‌کند بی‌فایده است.

به طور خلاصه، هر پروژه‌ای که ماه‌ها طول می‌کشد تا نتایج قابل توجهی به بار آورد، نیاز به نوعی باور دارد. شما باید این باور را در مشتری ایجاد کنید که سئو در نهایت نتیجه خواهد داد.

اگر کسب‌وکارها فقط در هر توصیه‌ای که یک مشاور سئو ارائه می‌دهد به بازگشت سرمایه (ROI) فکر کنند، پروژه سئو ممکن است آسیب ببیند. این باعث می‌شود که آنها تصویر کلی و اهمیت وظایف مختلف را از دست بدهند.

سئو معمولاً برای دیدن نتایج قابل توجه نیاز به انجام وظایف زیادی دارد. به یاد داشته باشید که یک وظیفه واحد فقط یک قطعه از یک پازل است.

برای مثال، صاحبان کسب‌وکار که بیش از حد نگران هزینه‌ها هستند، ممکن است به اشتباه فکر کنند که:

تغییر لینک‌های ناوبری و ویرایش متا تگ‌ها کارهای بی‌اهمیتی هستند که نیازی به انجام آنها نیست.

محتوای آنها از قبل خوب است و نیازی به به‌روزرسانی یا ویرایش ندارد.

آنها فرض می‌کنند که مشکل اصلی آنها کمبود بک لینک به سایتشان است.

اما موفقیت یا شکست سئوی یک شرکت نتیجه تلاش‌های مختلف در طول زمان است و اندازه‌گیری دقیق آن می‌تواند دشوار باشد، اگرچه برخی افراد سعی کرده‌اند معیارهای خاصی را برای این امر تعریف کنند.

۳. عدم دانش سئو، چرا پروژه‌های سئو شکست می‌خورند

بسیاری از مشتریان هنر و علم سئو را درک نمی‌کنند و این یکی از بزرگترین دلایل شکست پروژه‌های سئو است.

صاحبان سایت می‌خواهند بیشتر در فضای آنلاین دیده شوند. آنها یک متخصص سئو استخدام می‌کنند تا به آنها کمک کند سایت خود را به نتایج و رتبه‌های برتر برسانند.

وظیفه یک مشاور و متخصص سئو این است که اطمینان حاصل کند که مشتری هرگز احساس “در تاریکی” بودن نمی‌کند و نمی‌داند مشاور از طرف آنها چه کاری انجام می‌دهد.

یک مشاور و متخصص سئو باید آماده باشد و بتواند مباحث پیچیده سئو را به شیوه‌ای آسان و قابل فهم توضیح دهد. مشتری باید در پرسیدن تمام سوالات خود احساس راحتی کند و پاسخ‌های واضحی دریافت کند. مشاور باید بتواند از منابع معتبری مانند گوگل و بینگ برای ارائه توصیه‌های خود استفاده کند. اگر مشاور سئو از اصطلاحات ناآشنا برای توضیح فرآیندها به مشتری خود استفاده نکند، بسیار بهتر است!

کمبود دانش سئو می‌تواند یکی از دلایل شکست پروژه‌های سئو باشد. وقتی مشتریان یا اعضای تیم سئو اطلاعات کافی نداشته باشند، ممکن است تصمیمات اشتباهی بگیرند یا ارزش واقعی سئو را درک نکنند. بنابراین، افزایش دانش سئو می‌تواند به حل بسیاری از این چالش‌های پروژه‌های سئو کمک کند.