چند نکته سئو سایت برای جستجوی صوتی

چند نکته سئو سایت برای جستجوی صوتی

جستجوی صوتی چیست؟

جستجوی صوتی راهی برای جستجو یا انجام یک کار در وب یا در یک برنامه با استفاده از صدای شماست. کاربران کلمات کلیدی، عبارات یا سوالات خود را در میکروفون دستگاه تلفن همراه خود یا در یک دستیار صوتی مانند Google Home یا Amazon Alexa بیان می‌کنند و بسته به دستگاه، نتایج را به صورت متن یا صدا دریافت می‌کنند.

چه با یک دستیار صوتی صحبت کنید و چه از یک موتور جستجوی صوتی استفاده کنید، الگوریتم سعی می‌کند بهترین پاسخ ممکن را به شما ارائه دهد. این پاسخ بر اساس این واقعیت انتخاب می‌شود که عبارت جستجوی شما به صورت صوتی بیان شده است.

استفاده از Featured Snippets برای سئو جستجوی صوتی

Google Home و Google Assistant با خواندن Featured Snippets به جستجوهای صوتی پاسخ می‌دهند، به همین دلیل است که باید برای نتایج بالاتر از موقعیت صفر تلاش کنید.

هنوز پاسخ روشنی در مورد چگونگی رسیدن به آنجا وجود ندارد، اما تحقیقات زیادی در مورد این موضوع انجام شده است. در اینجا سه ​​استراتژی وجود دارد که می‌تواند کمک کند. توصیه می‌شود هنگام نوشتن محتوای خود آنها را در نظر بگیرید.

به سوالات خاص پاسخ دهید: از ابزار Answer the Public برای یافتن سوالات مرتبط با موضوع خود استفاده کنید و سپس از مثال‌هایی که پیدا می‌کنید به عنوان مبنایی برای تدوین سوالات خود استفاده کنید. سوالات را در H2 بنویسید و پاسخ را در زیر هر سوال قرار دهید.

مختصر باشید: از اصطلاحات فنی زیادی که برای عموم مردم غیرقابل درک یا سنگین هستند استفاده نکنید. گوگل می‌خواهد بهترین پاسخ را شناسایی کند، بنابراین باید پاسخ‌های واضح و قابل فهم ارائه دهید. پاسخ‌هایی که به صورت لیست در Featured Snippets ارائه می‌شوند، عملکرد بسیار خوبی دارند.

محتوای جالب و جذاب بنویسید: ۹۹.۵۸٪ از Featured Snippets از صفحاتی هستند که در ۱۰ رتبه برتر قرار دارند. بدیهی است که باید مطمئن شوید که صفحه وب‌سایت شما به خوبی بهینه شده است. باید محتوای جذاب، فراداده بهینه شده و لینک‌های داخلی و خارجی قوی ارائه دهید.

به یاد داشته باشید که جستجوهای صوتی ماهیت محاوره‌ای‌تری نسبت به جستجوهای نوشتاری دارند. این را در لحن صدای خود منعکس کنید تا رتبه بالاتری کسب کنید.

سئوی محلی برای جستجوی صوتی

۳۹٪ از کاربرانی که از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند به دنبال اطلاعات تجاری هستند، بنابراین بهینه‌سازی سئوی محلی شما مهم است.

جستجوی صوتی گوگل، جستجوی صوتی، جستجوی صوتی

مطمئن شوید که صفحه گوگل مای بیزینس شما با آدرس، اطلاعات تماس و ساعات کاری صحیح به‌روزرسانی شده است.

به هر حال، اگر کاربری بپرسد «نزدیک‌ترین آرایشگاه به من کجاست؟» شما می‌خواهید مطمئن شوید که پاسخ شما در میان برترین پاسخ‌ها قرار دارد.

به طور مشابه، اگر کاربری بپرسد چه زمانی فروشگاه شما تعطیل می‌شود، باید اطلاعات صحیح ارائه دهید، در غیر این صورت کاربر گمراه شده و فروش شما کاهش می‌یابد.

ایجاد نظرات آنلاین مرتبط و استفاده از نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته، راه‌های دیگری برای بهینه‌سازی جستجوهای محلی هستند.

جستجوی صوتی گوگل، دستیار صوتی، دستیارهای صوتی

جستجوهای صوتی تقریباً منحصراً با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شوند، بنابراین ناگفته پیداست که بهینه‌سازی نسخه موبایل برای بهبود رتبه‌بندی سایت شما بسیار مهم است. اگر این بهینه‌سازی انجام نشود، کاربر به سادگی سایت شما را ترک می‌کند و در نتیجه، رتبه‌بندی شما کاهش می‌یابد. صفحه‌ای که بارگذاری آن ۵ ثانیه طول می‌کشد، ۹۰٪ بیشتر از صفحه‌ای که در ۱ ثانیه باز می‌شود، احتمال بسته شدن دارد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط گوگل، نرخ بسته شدن صفحات نمایش داده شده در صفحات موبایل 9.56٪ بیشتر از نرخ بسته شدن صفحات نمایش داده شده در صفحات کامپیوترهای رومیزی است. کاربران موبایل، به ویژه آن‌هایی که از ابزارهای جستجوی صوتی استفاده می‌کنند، اغلب در حال حرکت هستند و وقت اضافی برای گذراندن ندارند.

اگر مطمئن نیستید که وب‌سایت شما برای استفاده در موبایل مناسب است، از ابزار تست موبایل فرندلی گوگل استفاده کنید.

همچنین می‌توانید ابزار PageSpeed ​​​​Insights گوگل را برای نکاتی در مورد چگونگی بهبود سرعت سایت خود برای دستگاه‌های موبایل بررسی کنید.

یافتن کلمات کلیدی در جستجوی صوتی گوگل

گوگل گفته است که می‌خواهد داده‌های جستجوی صوتی گوگل را به کنسول جستجو اضافه کند و آن را از جستجوهای تایپی جدا کند، همانطور که جستجوهای موبایل را از جستجوهای دسکتاپ جدا می‌کند.

مانع ایجاد این تغییر، و دلیل اینکه گوگل هنوز این کار را نکرده است، این است که جستجوهای صوتی ذاتاً به دلیل ماهیت مکالمه‌ای خود طولانی‌تر هستند و در نتیجه، حجم هر جستجو ممکن است به اندازه‌ای کم باشد که کنسول جستجو به طور خودکار آن‌ها را حذف کند.

هنوز هیچ اطلاعیه یا تاریخ پایان مشخصی برای این تغییر وجود ندارد، اما این بهینه‌سازی یکی از تغییراتی است که قرار است اجرا شود. وقتی گوگل این فناوری را معرفی کند، متوجه خواهید شد که کدام جستجوهای صوتی ترافیک بیشتری را به وب‌سایت شما هدایت می‌کنند و می‌توانید سایت خود را بهینه کرده و رتبه آن را بهبود بخشید.