۳ روش عملی برای استفاده از سئو برای برندسازی

۳ روش عملی برای استفاده از سئو برای برندسازی

حالا که در مورد آگاهی از برند، نقش آن در سفر مشتری و نقش نتایج موتور جستجو در ساخت یک برند صحبت کردیم، بیایید به سه روش عملی برای استفاده از سئو برای برندسازی نگاهی بیندازیم:

۱. کلمات کلیدی مناسب را برای افزایش دیده شدن برند انتخاب کنید

وقتی کاربران آنچه را که شما ارائه می‌دهید یا حتی نام برند شما را جستجو می‌کنند، وب‌سایت شما باید به طور برجسته در نتایج جستجو ظاهر شود.

برجسته شدن در نتایج جستجو با تحقیق کلمات کلیدی شروع می‌شود. همانطور که می‌دانید، تحقیق کلمات کلیدی به شما این امکان را می‌دهد که کلمات و عباراتی را پیدا کنید که مخاطبان هدف شما استفاده می‌کنند.

پس از اینکه اطلاعات لازم در مورد کلمات کلیدی را بدست آوردید، می‌توانید شروع به ایجاد یک استراتژی بازاریابی و تبلیغات آنلاین کنید. می‌توانید از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) در کنار سئو استفاده کنید تا تأثیر سئو بر برندسازی کسب و کار خود را بیشتر و بهتر در نتایج جستجو ظاهر شوید.

هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای دیده شدن برند، با موارد زیر مواجه خواهید شد:

– کلمات کلیدی برند: کلمات کلیدی برند شامل نام یک شرکت یا یک محصول یا خدمات خاص است که مستقیماً با آن برند مرتبط است. برای مثال، «کفش‌های دویدن نایک» یا «آیفون اپل» کلمات کلیدی برند هستند زیرا حاوی نام شرکت هستند. از سوی دیگر، یک اصطلاح برند می‌تواند به سادگی «نایک» باشد.

– کلمات کلیدی عمومی: این کلمات کلیدی نام تجاری ندارند و معمولاً بر روی اصطلاحات عمومی تمرکز دارند. نمونه‌هایی از این نوع کلمات کلیدی عمومی شامل «کفش‌های دویدن» یا «تلفن هوشمند» است.

تفاوت اصلی بین کلمات کلیدی برند و کلمات کلیدی عمومی در هدف جستجو نهفته است. کلمات کلیدی برند معمولاً نشان دهنده قصد خرید یا تعامل با یک برند خاص هستند، زیرا جستجوگر نام تجاری خاصی را در ذهن دارد و آن را جستجو می‌کند.

کاربران وقتی در مرحله جمع‌آوری اطلاعات و تحقیق برای خرید هستند، از کلمات کلیدی عمومی استفاده می‌کنند. این اصطلاحات عمومی معمولاً حجم جستجوی بالاتری دارند و رقابتی‌تر هستند. با کمک آموزش مناسب سئو، می‌توانید در نتایج جستجو بهتر رقابت کنید.

یک استراتژی خوب سئو باید هر دو نوع کلمات کلیدی برند و عمومی را در نظر بگیرد تا فضای رقابتی بیشتری در نتایج جستجو به دست آورد.

۲. استفاده از اطلاعیه‌های مطبوعاتی + سئو برای برندسازی

اگر اخبار مهمی در مورد کسب و کار و برند خود دارید، ایجاد یک اطلاعیه مطبوعاتی را در نظر بگیرید. اطلاعیه‌های مطبوعاتی مزایای زیادی دارند، از جمله:

افزایش آگاهی از برند
افزایش ترافیک وب‌سایت شما
فرصت‌های بیشتر برای روابط عمومی، از جمله مصاحبه‌ها
کمک به بهبود معیارهای E-E-A-T برند شما
هنگامی که یک اطلاعیه مطبوعاتی ایجاد و منتشر می‌کنید، پلتفرمی که آن را منتشر می‌کند، آن را به سایت‌های خبری دیگر ارسال می‌کند.

ممکن است اطلاعیه‌های مطبوعاتی توسط رسانه‌های دیگر انتخاب شوند، خبرنگاران ممکن است برای مصاحبه با شما تماس بگیرند و افراد ممکن است آن را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

۳. استفاده از استراتژی SERP برای ایجاد آگاهی از برند

یک استراتژی SERP ویژگی‌هایی را که بیشتر در نتایج جستجو (نه فقط لینک‌های آبی سنتی) برای کلمات کلیدی هدف شما ظاهر می‌شوند، تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس سایت شما را برای آنها بهینه می‌کند. این رویکرد به ویژه مهم است زیرا گوگل دائماً الگوریتم‌های جستجو و الگوهای SERP خود را به‌روزرسانی می‌کند و ویژگی‌هایی مانند پنل‌های دانش، نتایج بصری و محتوای ویدیویی از بخش‌های مختلف، از جمله یوتیوب را معرفی می‌کند.

برای بهینه‌سازی مؤثر صفحات نتایج موتور جستجو (SERP)، این اصول را دنبال کنید:

درک جستجوی جهانی: گوگل اطلاعات را از منابع و پایگاه‌های داده متنوعی مانند ویدیوها از پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب استخراج می‌کند و آنها را مستقیماً در SERP، تصاویر از وب‌سایت شما و سایر سایت‌ها نمایش می‌دهد.

تحلیل کلمات کلیدی SERP: ببینید کدام ویژگی‌های SERP (مانند ویدیوها، تصاویر و غیره) با کلمات کلیدی هدف شما مرتبط هستند و محتوای خود را طوری طراحی کنید که در این ویژگی‌ها نمایش داده شود.

بهبود کیفیت محتوا: بر کیفیت برتر محتوا و بهینه‌سازی آن برای تجربه و تعامل کاربر تمرکز کنید. محتوای شما باید از نظر کیفیت از محتوای رقبای شما بهتر باشد. ابزارهایی مانند افزونه‌های سئو وردپرس می‌توانند به همسو کردن محتوای شما با این اهداف کمک کنند.